De siste ukene i prosjekt til fordypning har vi jobbet med Photoshop. Vi har lært varierte blant annet Klipp og Lim av forskjellig typer, brukt av filter og skrift.
Klipp og lim.

Dette var den første oppgaven vi hadde under photoshop. Denne gikk ut på forskjellig klipp og lim som vi skulle bruke oss selv og objekter som kunne kobles med meg som person. Siden dette var det første vi gjorde ble det ikke så veldig bra, men jeg lærte hovedsaklig hva klipp og lim gikk ut på, samt forskjellige måter å klippe ut bildene på. Jobbet også med forskjellig synlighet på bilder. Noen vises sterkere enn andre, mens bakgrunnsbilde på plakaten er veldig svak, så det andre skal i større grad fremheves.
Filtre



Dette er 3 av mange filtre jeg brukte i filteroppgaven. De 2 første filtrene likte jeg best. Jeg kan ikke umiddelbart huske navnene på filtre, men noen av disse bildene brukte jeg ikke på det som var oppgaven, som gikk ut på å lage en plakat med bilder av oss selv hvor vi hadde brukt forskjellig filtre. Jeg fant ut hva som var de forskjelloge effektene til filtrene og utforsket videre.

Dette er en tillegs oppagve til de som fikk tid, som jeg brukte filter på, samt bakgrunnshviskelær. Resultatet ble okai og hadde en stor kontrast i forhold til hverandre.
Tekst
Vi jobbet også med tekst. Forskjellig typer skrift og lærte å markere den med enkelt taster så det videre skulle gå ann å legge på den annen farge og eller effekter. Det bilde har jeg dessverre ikke nå, men det går greit å se for seg.
-Ida Karoline

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar