tirsdag 4. november 2008

Vi har nå om perspektiv. Noe vi jobber med og via er et-punkts-perspektiv.

FP står for Forsvinningspunkt.

H Står for horisontal/horisontallinja.





Dette skal vi videre bruke til å lage våre egne rom og etterhvert prøve oss frem med farge og to-punkts-perspektiv.

onsdag 15. oktober 2008

Sims.

Dette er et blogg innlegg til Norsken som jeg hadde 15.10.08.

Jeg skal fortelle om Sims.
Sims er et spill hvor du selv kan skape de personene du vil, med eget utseende og personlighet.
Du styrer dem og bestemmer hva dem skal gjøre. Du kan brenne dem inne, passe på dem og gjøre der du vil med dem.
Du kan bestemme hvem du vil ha i en familie, hvem de skal gifte seg med og hvem de skal bli venner med.
Det er et bra spill. Det lærer oss om miljøet og litt om hvordan verden fungerer.
Så et spill med mange muligheter, for alle aldre over 7 år, med masse tilbehør og kos.

fredag 3. oktober 2008

Jess. Dette er da materialboksen som vi hadde som oppgave og innelevring i produksjon.
Jeg føler seg at jeg har gjort en bra jobb på denne og ble ganske fornøyd med resultatet : )
Mye maling og farge blanding, men jeg har lært en hel masse^^

torsdag 2. oktober 2008

Lei ferie.

Dette har vell ikke direkte noe med skolen å gjøre, men jeg er lei av ferie nå.
Jeg savner folka og fagene.

Generelt det å ha noe å gjøre om dagen. Jeg gleder meg til å sette i gang med fag igjen nå på mandag. Komme inn i rutinene igjen og kose meg med folka mine : D

Dagene er ikke det samme uten dem.
Det var i grunn det jeg hadde å skrive, men det får holde siden dette egentlig ikke er noe faglig innlegg.

lørdag 27. september 2008

Jess, dette bilde skulle vært snudd i en annen vinkel, noe som gjør at Ruth Helene og jeg ser veldig spreke ut.
Vi sto modeller når de andre i klassen skulle tegne oss. Skulle da legge vekt på de negative flatene og ikke oss personene. Vi skulle lage 4-5 forskjellige skisser og videre skal vi lage en oppgave ut av de vi velger.
Selve poseringen var slitsom så det holdt, så håper resultatet på skissene ble bra. x)
Negative flater er som jeg lærte at var det motsatte av objektet som er de positive i et bilde. Det vil si bakgrunnen på bilde.
: )

fredag 26. september 2008

Skoleblogg.

yess, da er skolebloggen oppe og går : )
Det var egentlig det jeg skulle skrive her, og jeg har ikke mer å skrive så jeg tar det sånn ^^